Szóvivők Újratöltve könyvbemutató a Mystery Hotelben

2020.06.25

Hogy igazából mit csinál egy szóvivő? Mitől nehéz a munkájuk? Ezekre a kérdésekre is kutatja ismét a válaszokat Szabó Gabi Mici, a Rádió Bézs műsorvezetője, akinek egy éven belül a második interjúkötete jelent meg. 2020. június 24-én a könyvet bemutató sajtótájékoztatóra és egy új alapítvány bejelentésére, Budapest egyik új luxus szállodájában, a hotel- és étterem design Oscar-díjas Mystery Hotelben került sor.

Ezúttal is az elmúlt évtizedek ismert kommunikációs szakembereit kereste meg és mutatta be. A nemzetközi vállalatok, hazai szervezetek és kormányok egykori szóvivőit gyakran láthattuk munka közben, életútjukról, mindennapjaikról azonban keveset tudunk. A Szóvivők és a Szóvivők újratöltve című kötetekben rendkívül érdekes és sokszínű portrék rajzolódnak ki, egyvalamiben azonban valamennyien megegyeznek: elkötelezettségük a kimondott, a leírt szó, a kommunikáció vonatkozásában megnyilvánuló felelősségük. Batiz András, Danks Emese, Dézsi Mihály, G. Németh György, Gulyás Erika, Havas Henrik, Herényi Károly, Nagy Anna, Sági Zoltán, Szalay-Forró Evelyn és Vajtó Lajos, a második kötet szereplői, a kríziskommunikációról, a válsághelyzetekről, a szóvivő-élet kiszámíthatatlan fordulatairól is mesélnek, és bár nem szerepelnek naponta a sajtóban, szóvivőségükre nagyon sokan ma is tisztelettel tekintenek. Mint, ahogy az első kötetben szereplő és immár a két könyvet összekötő szereplők közül Sipos Jenő és Sógor Zsolt, akik az első kötet megjelenése óta a Mici-Szóvivők-Roadshow állandó szereplői is. Ahogy az a sajtótájékoztatón is kiderült, a Roadshow 2020-ban is folytatódik, immár a második kötet szereplőivel kiegészülve.

Az ő köreikből született az ötlet, a javaslat: értékes szakmai tapasztalatok, a mai kor és főként a jövő kommunikációja iránti elkötelezettségük alapján segíteni, támogatni és erősíteni a hazai kommunikációs kultúrát. A sajtótájékoztatón bejelentett a Jövő Kommunikációja elnevezésű alapítványukkal a kommunikáció új értékeinek, eszközeinek, módszereinek társadalmi és egyéni szintű alkalmazásával a kutatók és szakemberek, az elméletalkotók és a gyakorlati alkalmazók bevonásával kívánnak hozzájárulni a mindennapi értékteremtéshez. A 21. század változásai, átalakulása jelentős kihívást hoznak ezen a területen. A mobil elektronikus kommunikációs technikák és a világháló működése olyan új lehetőségeket nyitott meg, amelyek szétfeszítik a hagyományos kommunikációs csatornákat, miközben újakat hoznak létre és közben megváltoztatják a hagyományos trendek világát. A kommunikációs struktúrák változásaival való társadalmi összefüggések felismerése, értékeinek megismerése és alkalmazása a Jövő Kommunikációja Alapítvány missziója. Szándéka szerint nyitott: infokommunikációs vállalatoknak, tudományos kutatóknak, kommunikációs szakembereknek, hivatásos kommunikátoroknak és mindazoknak, akiknek fontos a kommunikációs kultúra Magyarországon. Az új kommunikációs mozgalom, miként a sajtóbemutató helyszíne Budapest egyik új luxus szállodája, a hotel- és étterem design Oscar-díjas Mystery Hotel.

További információk a könyvről és az alapítványról:
szovivokonyv@gmail.com I jovokommunikácio@gmail.com I +36 30 200-1200